Bolečine v vratu

Ali vas mučijo bolečine v vratu?

Bolečine v vratu so pojav, kateri se lahko pojavi zaradi več razlogov. Povezani so lahko z hrbtenico, mišicami, sklepov, ligamenti ali medvretenčnih diskov, kateri omogočajo gibanje glave in vratu. Najpogostejša vzroka za bolečino v vratu sta cervikalni osteoartritis ali hernija diska. Včasih pa so povezane z hudimi poškodbami hrbtenice, nepravilnimi položaji med spanjem ali čez dan. Tudi tesnoba lahko povzroči napetost v vratnih mišicah. Bolečine v vratu se lahko pojavijo že zjutraj ali pa nenadoma čez dan. Spremljajo jih lahko tudi sekundarni simptomi, kot so otrdeli vrat in ramena, glavobol, odrevenelost, utrujenost mišic in mravljinčenje.

tezave v vratu

Se lahko izognemo bolečinam v vratu? Najprej poglejmo, kakšen je bil vaš dan v službi. Ste v službi večinoma sedeli za računalnikom? Ste imeli kaj fizičnega napora? Kakšen je vaš vrat? Če preveč uporabljamo gib, ko glavo potisnemo naprej, da lažje nekaj preberemo iz računalnika, nam lahko na dolgi rok prinese bolečine v vratu. Tudi napačen sedeči položaj lahko privede do bolečin. Moramo biti previdni, da stol ni prenizko ali pa previsoko. Odvisno je tudi od položaj naših rok in gibov za uporabo tipkovnice in miške. Seveda pa je tudi pomembno, kako dvigujemo težke predmete. Z pravilno držo pri dvigovanju bremen veliko pripomoremo k zdravi hrbtenici.

Še nekaj nasvetov, kako preoblikujte vaše delovno mesto: brada in dno monitorja morata biti na enaki višini in monitor mora biti na sredini, da ne obračate vratu. Hrbtni del stola naj bo pokonci in noge naj bodo na tleh. Stol nastavite tako, da ne bodo kolena upognjena za manj kot 90 stopinj, roke pa morajo počivati na mizi. Vzemite si pogoste odmore. Naše telo je narejeno, da se giblje, zato  dolga enaka drža ustvari napetost v telesu. Enkrat na uro si raztegnite mišice ramen in vratu.

Torej vsi, ki delamo v pisarnah, vzemimo si odmore, razgibajmo se in pazimo na držo.